Autor Wątek: Dieta na mase  (Przeczytany 1847 razy)

Dementor

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 647
Dieta na mase
« dnia: Marzec 18, 2014, 21:19 »
Dieta na masę
 
Nikogo z pewnością nie zaskoczy fakt, iż najwięcej pracy zajmuje dietetykom opracowanie jadłospisów, których zadaniem będzie przede wszystkim utrata zbędnych kilogramów. Z diet tego typu korzystają już nie tylko kobiety ale także mężczyźni. Pomimo, iż dietetycy maja pełne ręce roboty w tym zakresie, nie oznacza to jednak, iż jest to ich jedyne zadanie. Coraz częściej bowiem, zajmują się oni również układaniem jadłospisów, dzięki którym możliwe będzie coś zupełnie przeciwnego, a mianowicie zbudowanie masy. Co ciekawe, okazuje się, iż znacznie trudniej jest zyskać dodatkową mesę ciała, aniżeli też ja utracić. Oczywiście nie mowa tutaj o zwiększenie masy opierającej się na tkance tłuszczowej, lecz mięśniowej. Jak nietrudno się domyśleć, sama dieta nie sprawi, iż nasza tkanka mięśniowa przyrośnie. Aby było to konieczne, niezbędna jest odpowiednia aktywność fizyczna. Wielu specjalistów z tej dziedziny, zaleca połączenie odpowiedniej diety wraz z aktywnością fizyczną oraz specjalnymi odżywkami, dzięki którym budowa tkanki mięśniowej ulegnie znacznemu przyspieszeniu.
 
masaa.jpg
 
Aby efekty stosowania diety oraz odpowiednich ćwiczeń były jak najbardziej widoczne, warto dostosować się do pewnych reguł:
Bardzo ważne jest spożywanie posiłków w regularnych odstępach czasu. Nie należy jeść dużo, warto jednak jeść często. Zaleca się spożywanie około sześciu posiłków dziennie. 
 
Należy pamiętać również o tym, by zwiększyć również podać kilokalorii. Bez jej zwiększenia, niemożliwe będzie zwiększenie masy mięśniowej.
Nie mniej ważne, od zwiększenia liczby oraz kaloryczności posiłków jest również podaż płynów. W ciągu dnia, rolę tę najlepiej odgrywać będzie woda, natomiast po aktywności fizycznej, warto uzupełniać składniki mineralne utracone wraz z potem, przy pomocy napojów dla sportowców. 
Jak z pewnością wie większość z nas, materiałem budulcowym mięśni jest białko. Dlatego też, bardzo ważne jest również zwiększenie ilości białek oraz węglowodanów, zawartych w diecie.
 
%C5%9Bniadanie-dieta-na-mase.jpg
 
Źródło białek
Białka zwane także proteinami, są najważniejszym składnikiem diety, który tworzy mięśnie. Aby rzeczywiście ćwiczenia przyniosły pożądane efekty, codzienna dieta powinna zawierać minimum 1,5-2g przypadającego na 1kg masy ciała. Najbogatsze w białko są produkty takie jak:
-Produkty rybne
-Drób
-Cielęcina
-Produkty pochodzenia mlecznego
 
Źródła węglowodanów
Węglowodany są przede wszystkim źródłem energii, które ma ogromne znaczenie przede wszystkim dla osób uprawiających sport. Węglowodany można podzielić na węglowodany proste oraz złożone. Te pierwsze, dostarczają organizmowi na raz dużej dawki energii, która jednak szybko ulega wyczerpaniu. Z kolei węglowodany złożone, uwalniają energie stopniowo, dostarczając jej przez wiele godzin. Doskonałym źródłem energii są:
-Produkty zbożowe
-Makaron
-Ryż
-Kasza gryczana
 
Niestety bywają osoby, które mimo stosowania diet oraz licznych ćwiczeń, nie przybierają na wadze na tyle ile by chcieli. Być może przyczyną takiej sytuacji jest niedostosowanie się do pewnych zasad, które z pozoru mało znaczące, w rzeczywistości maja ogromny wpływ na efekt końcowy. Bardzo ważne jest by pamiętać o tym, by odpowiednio bilansować poszczególne posiłki. Całościowo dieta powinna w ponad 60- 70% składać się z węglowodanów oraz 15-20% z białek. 
 
Bardzo ważne jest by prócz zbilansowanej diety, pamiętać także o regularnym spożywaniu posiłków. Jak wcześniej wspomnieliśmy w ciągu dnia należy spożywać sześć posiłków. Po między posiłkami, jeśli rzeczywiście czujemy potrzebę przekąszenia czegoś, możemy spożyć produkty mleczne, orzechy czy też suszone owoce. 
 
Niemniej ważne, jest również dostarczenie organizmowi okazji do odpoczynku oraz regeneracji. Średnio należy spać przez minimum 6 godzi w ciągu doby. 
 
Jeśli wszystkie te zasady są przez nas przestrzegane, może okazać się iż w naszym przypadku niezbędne będzie zastosowanie jednej z licznych odżywek przeznaczonych dla sportowców.
 
Zakaz kopiowania artykułu.
Własność forum FFBB.pl
Kulturystyka || Forum Sportowe || Suplementy i Odżywki

Tags: