Autor Wątek: Płatki owsiane  (Przeczytany 9917 razy)

Dementor

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 647
Płatki owsiane
« dnia: Marzec 30, 2014, 09:25 »

Płatki owsiane - magiczna siła

 

p%C5%82atki%20owsiane.jpg

Węglowodany nie sprzyjają diecie – pora obalić ten mit raz na zawsze. Bogate w węglowodany płatki owsiane dodadzą energii, ułatwia syntezę białek i poprawią metabolizm.

 

Ponadto to właśnie węglowodany wzmocnią układ immunologiczny, wspomogą odporność naszego organizmu oraz ułatwią zwalczanie stanów zapalnych. Niski indeks glikemiczny (IG) węglowodanów zawartych w ziarnach owsa sprawia, że energia dawkowana jest regularnie, co poprawia wytrzymałość i wydajność podczas treningu.

 

Niskie IG zmniejszy stężenie insuliny i pomoże w regulacji stężenia cukru oraz w magazynowaniu glikogenu mięśniowego – nasz organizm podczas intensywnych ćwiczeń będzie więc korzystał z „zapasów” tłuszczu. Owies zawiera również tzw. beta glukan – rozpuszczalny błonnik, który korzystnie wpływa na cholesterol (zły cholesterol ulega redukcji, wzrasta ilość tzw. dobrego cholesterolu), co z kolei wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka choroby wieńcowej.

 

Płatki owsiane są doskonałym uzupełnieniem każdej diety, zwłaszcza gdy jest ona połączona z intensywnym treningiem. Zawarty w płatkach błonnik pomoże uniknąć efektu jojo, a węglowodany wspomogą organizm podczas intensywnych ćwiczeń. Zatem nie ważne, czy stosujesz dietę na masę, czy dietę odchudzającą – płatki owsiane możesz jeść zawsze.

Kulturystyka || Forum Sportowe || Suplementy i Odżywki

Tags: